En person bakifrån vid en laptop med statistik på skärmen

Digital analys | Utbildning

FULLBOKAT

Om utbildningen

Fokus under utbildningens tre kurstillfällen är Googles eget analysverktyg Google Analytics 4 (GA4). GA4 är utvecklat för att ge en komplett bild av den digitala kundresan på webbplatsen/appen. Verktyget innehåller många nya och förbättrade funktioner jämfört med Universal Analytics. Journey Academys utbildning fokuserar på att ge dig en grundläggande förståelse för GA4, alltifrån hur du konfigurerar och använder verktyget för insamling av data till analys och insikter.

Du lär dig metoder för digital analys och hur de används tillsammans med GA4 för att få en heltäckande bild av användarnas digitala beteende.

Vem kan gå utbildningen?

Utbildningen Digital analys riktar sig till dig som arbetar med marknadsföring och vill få fördjupade kunskaper i hur er webbplats/app presterar.

Är du marknadschef, försäljningschef, produktägare, analytiker eller projektledare inom marknadsföring och vill lära dig mer om GA4? Då är den här utbildningen perfekt för dig!

Fullbokat!

    Just nu är samtliga av våra kurser inom Digital Analys fullbokade! Vill du bli informerad om när nya datum släpps så du kan säkra din plats? Fyll i din mail nedan och kryssa in vilka utbildningar du är intresserad av så hör vi av oss!

    Genom att lämna min mailadress ovan godkänner integritetsvillkoren

    Kurstillfällen

    Utbildningen i Digital analys är fördelad på tre kurstillfällen som var och en ger dig viktig kunskap inom digital analys. Kurserna kan läsas separat men vi rekommenderar att du läser hela utbildningen för att få en komplett och sammanhängande bild av ämnet. Kurserna hålls på plats på vårt kontor i Stockholm City.

    Efter varje utförd kurs får du Journey Academys diplom som ett bevis på att du har närvarat och fullföljt respektive kurs.

    Nedan kan du läsa om utbildningarna, priser, agenda och aktuella datum & tider för kurserna. Vi erhåller 12 platser per kurs.

    Våra föreläsare

    Erik Kjellgard

    Erik Kjellgard

    Erik är utbildad webbanalytiker från Medieinstitutet i Stockholm och har mer än 5 års erfarenhet inom digital marknadsföring och analys. Erik är expert på Google Analytics och Google Tag Manager och har hjälpt både större och mindre företag att utveckla deras datainsamling och deras affärer. 

    Kazhem Kadhum

    Kazem Kadhum

    Kazem är utbildad högskoleingenjör inom datateknik med inriktning på mjukvaruutveckling och mobila plattformar. Med en examen från 2020 har han redan hunnit med att jobba som webbutvecklare med fokus på WordPress-hemsidor, UX-design och SEO. Han har 2 års erfarenhet av SEO och 1 år av dataanalys.

    Skräddarsydda utbildningar?

    Behöver ditt företag vässa kunskaperna inom något speciellt område? Vi har flera experter inom teamet och skräddarsyr gärna en komplett utbildning utifrån era behov och önskemål. Kontakta oss idag så hjälper vi er med era utmaningar!

    Rulla till toppen