2. Performance Max – vad är det?
Google Ads
Googles Black Box
Performance Max är en av de senaste annonseringsfunktionerna som Google Ads erbjuder. Den här typen av annonsering är en form av automatiserad budgivning, vilket innebär att ditt företag inte längre behöver välja specifika platser eller målgrupper för dina annonser. Istället använder Google Ads sin maskininlärningsteknik för att optimera dina annonser och placera dem på de platser där de kommer att ha störst chans att nå de personer som är mest intresserade av ditt företag.
Med Performance Max kan du skapa en enda annonskampanj som når över 70% av internetanvändarna globalt, eftersom annonserna placeras på flera olika typer av plattformar, som Google-sökningar, Google Maps, YouTube, Gmail och flera andra webbplatser och appar i Google Displaynätverket.
Pris
3995 kronor (ex. moms)
Datum
17 maj – FULLBOKAT
Plats
Styckjunkargatan 1
114 35
Stockholm
Kursen innehåller
- Fördelarna som finns med Performance Max
- Vilka kreativ som behövs
- Hur du sätter upp en Performance Max kampanj
Agenda
9.00 – Välkomna
9.00 – 9.45 – Genomgång av Google Ads
9.45 – 10.00 – Paus
10.00 – 10.45 – Casefokuserat där vi djupdyker i möjligheterna i verktygen
10.45 – 11.00 – Paus
11.00 – 12.00 – Fortsatt praktisk med summering