Sååååååådärja! Här kommer en rykande färsk intervju med vår egna digitalanalytiker Erik. Enjoy!
- Vad är digital marknadsföring för dig?
Att genom smarta beslut baserat på data nå ut med sin produkt eller tjänst till en relevant målgrupp på den plattformen eller digitala kanalen de befinner sig på.
- Hur kom du in på Digital analys?
Jag kom in på digital analys genom utbildningen Webbanalytiker ja gick på Medieinstitutet. Jag har innan dess en bakgrund inom retail och butik där vi dagligen analyserade kunder och deras beteende, fast på ett inte digitalt sätt. Så där tror jag kopplingen finns.
- Vad är framgångsfaktorn till bra digitala anlyser?
Att vara en bra analytiker och göra en bra analys tror jag handlar om att ställa rätt frågor innan man tar sig an det man avser att lösa.
- Vad är din styrka inom digital marknadsföring?
Analytisk och pedagogisk. Jag är bra på felsöka och hitta samband samt på att förklara svåra saker på ett förståligt sätt.
- Om du fick önska dig en superkraft, inom vad som helst, vad hade varit?
Att kunna teleportera sig!
- Har du några partytrick?
Ja! Att få upp en nedtryck vinkork ur en tom vinflaska med hjälp av en plastpåse
- Vilket är ditt bästa pappa-skämt?
Oj, det finns ju många bra! Men ”Vill du ha Kaffe får du säg te´” går alltid hem
- Vilken är din mest opopulära åsikt?
Att semlor inte är tillräckligt gott för att få ätas på mer än en specifik dag.
- När det är karaoke, vad sjunger du?
Helst nån gammal 90-tals dänga!
- Vilket är ditt spirit animal?
Det hade varit coolt att kunna flyga och jag gillar hundar! Så måste bli en hybrid. En hund med vingar!