1. Introduktion – Google Analytics

FULLBOKAT

Lär dig grunderna i digital analys & GA4

I den första kursen får du lära dig vad digital analys är och inte är, vad det är som är viktigt att mäta och varför. Lär dig grunderna i att samla in, analysera och tolka data från din webbplats. Förstå dina användares beteende och optimera hemsidan så att den blir så användarvänlig som möjligt.

Vi går igenom skillnaderna mellan UA och GA4, hur ett GA4-konto sätts upp samt tittar på hur kontostrukturen ser ut. Utifrån KPI:er kommer du att få kunskaper i hur en mätplan tas fram och hur man ska tänka kring den

Du kommer att lära dig användbara begrepp men också skillnaden på dimensions och metrics och få en djupare förståelse för vikten av hur datadrivna beslut kan öka din framgång

Pris


3995 kronor (ex. moms)

Datum


21 aprilFULLBOKAT

Plats


Styckjunkargatan 1
114 35
Stockholm

Kursen innehåller

  • Grunderna i Digital analys
  • Vad är Google Analytics 4 (GA4)
  • Dimensioner och Metrics
  • Hur kommer du igång med Google Analytics 4 (GA4)

Agenda

9.00 – Välkomna
9.00 – 9.45 – Genomgång av Google Analytics 4
9.45 – 10.00 – Paus
10.00 – 10.45 – Praktiskt arbete där vi djupdyker i möjligheterna i verktygen
10.45 – 11.00 – Paus
11.00 – 12.00

Ett större konferensrum med ett bord i mitten och en stor TV på väggen
Ett mindre kontorsrum med en TV framför ett bord med sex stolar.
Rulla till toppen