1. Introduktion – Google Analytics
FULLBOKAT
Lär dig grunderna i digital analys & GA4
I den första kursen får du lära dig vad digital analys är och inte är, vad det är som är viktigt att mäta och varför. Lär dig grunderna i att samla in, analysera och tolka data från din webbplats. Förstå dina användares beteende och optimera hemsidan så att den blir så användarvänlig som möjligt.
Vi går igenom skillnaderna mellan UA och GA4, hur ett GA4-konto sätts upp samt tittar på hur kontostrukturen ser ut. Utifrån KPI:er kommer du att få kunskaper i hur en mätplan tas fram och hur man ska tänka kring den
Du kommer att lära dig användbara begrepp men också skillnaden på dimensions och metrics och få en djupare förståelse för vikten av hur datadrivna beslut kan öka din framgång
Pris
3995 kronor (ex. moms)
Datum
21 april – FULLBOKAT
Plats
Styckjunkargatan 1
114 35
Stockholm
Kursen innehåller
- Grunderna i Digital analys
- Vad är Google Analytics 4 (GA4)
- Dimensioner och Metrics
- Hur kommer du igång med Google Analytics 4 (GA4)
Agenda
9.00 – Välkomna
9.00 – 9.45 – Genomgång av Google Analytics 4
9.45 – 10.00 – Paus
10.00 – 10.45 – Praktiskt arbete där vi djupdyker i möjligheterna i verktygen
10.45 – 11.00 – Paus
11.00 – 12.00 –