Google Ads | Utbildning
FULLBOKAT
Två kurstillfällen i Stockholm City
6995 kronor / 3995 kronor (ex. moms)
Om utbildningen
Denna grundutbildning ger dig kunskap i Google Ads och hur du annonserar på Google. På så sätt kan ditt företag nå människor som söker efter just det du erbjuder och få in mer trafik in till din webbplats.
Under första kursen går vi igenom Google Ads. Vi lär ut hur man väljer rätt målgrupp och sökord, hur man skapar annonstexter och hur man kan optimera sina kampanjer för att maximera avkastningen på sin annonsering. Vi går också igenom hur man kan öka synligheten och trafiken till din webbplats för att öka varumärkeskännedom.
Under det andra kurstillfället kommer vi också gå igenom Performance Max som är Googles nya Black Box.
Vem kan gå utbildningen?
Är du marknadschef, försäljningschef, produktägare, analytiker eller projektledare inom marknadsföring och vill lära dig mer om Google Ads? Då är den här utbildningen perfekt för dig!
FULLBOKAT
Kurstillfällen
Utbildningen i Google Ads är fördelad på två kurstillfällen som var och en ger en viktig kunskap inom annonsering. Kurserna kan läsas separat, men vi rekommenderar att du läser hela utbildningen för att få en komplett och sammanhängande bild av ämnet. Kurserna hålls på plats på vårt kontor i Stockholm City.
Efter varje utförd kurs får du Journey Academys diplom som ett bevis på att du har närvarat och fullföljt respektive kurs.
Nedan kan du läsa om utbildningarna, priser, agenda och aktuella datum & tider för kurserna. Vi erhåller 12 platser per kurs.
Vår föreläsare
Sonia Baklouti
Sonia har en kandidatexamen i media och kommunikation samt en YH-utbildning som Digital strateg från Nackademin. På den sistnämnda utbildningen utgjorde en tredjedel praktik som gav möjligheten att förankra de teoretiska kunskaperna praktiskt och få kontakter i branschen. Sonia har även drivit en egen webbshop där hon sålde balklänningar och det var i samband med detta som hennes intresse för digital marknadsföring växte.
Emilia Nilsson
Emilia har jobbat på Journey Agency (f.d. Raw Digital) sedan 2013 och gick in som delägare 2015. Innan dess drev hon eget företag som konsult men tröttnade på att vara ensam och sökte efter en mindre byrå och fann Raw Digital via en kontakt. Emilia har tidigare studerat till Förpackningsdesigner via Nackademin och Onlinemarknadsförare på Medieinstitutet, och har ett skarpt öga för det visuella!