Vanliga frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om utbildningarna och kurserna hos Journey Academy.

Är anmälan bindanden?

Ja, anmälan är bindande och en bokningsbekräftelse skickas via mail.

Hur betalar jag för min kurs?

Du får ett mail med instruktioner och bifogad faktura. När du betalt fakturan får du en bekräftelse på att din plats är betald och en kallelse skickas cirka en vecka innan kursen.

Kan jag avboka min plats?

Ja, avbokning av kurs eller utbildning måste ske senast 14 dagar före kursstart. Om du inte kan gå så går det bra att överlåta din plats till en kollega. Meddela oss i sådana fall på info@journeyacademy.se

Vad händer om jag blir sjuk?

Du kan överlåta din plats till en kollega eller liknande. Kontakta oss på info@journeyacademy.se så tar vi det vidare. Observera att avbokning bara kan ske 14 dagar innan. Om en bokad deltagare inte dyker upp på kursen eller utbildningen, debiteras full kursavgift.

Behöver jag ha med mig dator?

Ja, ta med dig din dator så att du kan testa de olika sakerna du lär dig under kursen. En del kurser har praktiska element och då behöver du kunna testa själv på din dator.

Hur hittar jag till er?

Välkommen till Styckjunkargatan 1, kanske en av Stockholms minsta gator. Gatan svänger av från Riddargatan, precis vid anrika restaurangen PA&CO. Porten ligger längst in på gatan (ej på samma nivå som SATS), ring på porttelefonen så släpper vi in dig.

Vilken är den närmsta tunnelbanestationen?

Östermalmstorg t-bana är närmst, med uppgången mot Stureplan eller Birger Jarlsgatan.

Går det att parkera i närheten?

På Styckjunkargatan finns ett parkeringsgarage, du kan också parkera på gatan. Vi rekommenderar dock att ta sig till oss kommunalt eftersom det ofta är svårt att få parkering så centralt i Stockholm.

Ingår mat eller fika i kursen?

Alla kurser bjuder på kaffe, te, fika och frukt.

Rulla till toppen